Friday, June 10, 2011

#23 Saadjärv 04.06.11

Nädalavahetus Saadjärvel andis mulle senise elu kõige õpetlikuma sukeldumise (20min/9,7m). Nimelt otsustas salakaval saatus mind proovile panna. Olime mõnda aega juba all ning kõik tundus sujuvat normaalselt, siis ootamatult muutus mu vest ühel hetkel minu jaoks kasutuks, kuna õlal olev klapp tuli keermest lahti ning vest oli hetkega õhust tühi. Ma olin põlvini mudas ja sügavas hämmingus. Hea oli, et olime põhja lähedal ja kukkumine oli minimaalne. Hiljem pinnal selgus, et klapil ei olnud midagi viga ning pärast selle tagasi peale keeramist toimis kõik normaalselt. Miks see klapp oli viimase piiri peal ja lõpuks pealt tuli, seda ei oska öelda. Kokkuvõttes läks kõik hästi. Suured tänud mu buddy´le, kes ei kaotanud külma närvi:) Mina seevastu seda lõpuni ei suutnud.

Sellega on ikka nii, et kui ei ole ise kogenud, siis ei kipu asja tõsidus kohale jõudma. Antud päevast sain ma mõned väärtuslikud õppetunnid:

  • see ei ole ainult jutt, et raskused peavad olema vööl või siis mujal nii, et neid on kerge ja kiire eemaldada. Kui ühel hetkel tõesti on neid vaja kiiresti eemaldada vees (kinnastega!), siis maksab see mugavus kätte, et need on topitud kuhugi taskutesse. Ma kaldusin esimest korda kõrvale oma tavapärasest mustrist panna raskused vööle ja näed, salakaval saatus kasutas seda kohe ära.

  • tunne oma varustust, kontrolli oma varustust ja võta selleks aega! Edaspidi kontrollin üle erilisema hoolega kõik vesti klapid ja nende keermed:) Samuti tekitan endale targemate abiga rutiini, kuidas ma oma varustust edaspidi kontrollin.

  • sukeldu nii, et sa juba ette võtad hoiaku, et sõltud oma buddy´st nii vähe kui võimalik. Oma kompuuter ja kompass annavad selle vajaliku teadmise, kus parasjagu ollakse. Teadmatus teatavasti toidab paanikat.

  • distsipliin ja enesekontroll, sest otsus(ed), mis ma vastu võtan mõjutavad seda, kas veest välja tulles on kõik terved ja õnnelikud.
"I´ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." /Maya Angelou/

Järgmisel päeval tervitas mind taas salakaval saatus ja vette jõudes selgus, et regu esimene aste jookseb. Regu sai vahetatud, aga selline algus ei olnud just positiivne. Lõpuks jäigi see sukeldumine ainult ürituseks.

Nädalavahetus isenesest oli tore ja vette tagasi tahan ma endiselt.

Foto: Maremark

No comments:

Post a Comment